De eerste whisky-, porto- en madeira-vaten kwamen aan bij Oud Beersel en vonden een plekje in de gerenoveerde kelder. Later werden er meer vaten aan deze kamer toegevoegd om lambiek te rijpen op vaten om zo speciale smaken uit deze vaten te halen.

Ook werden op de begane grond 2 nieuwe fruittanks van elk 24 HL geplaatst om bieren zoals kriekenlambiek, Schaarbeekse kriek, rabarberlambiek en Green Walnut te produceren.